دكتر قهرماني دامپزشك كورد

دامپزشكي-ادبيات فارسي
 
خوراکیهای ضد استرس
ساعت ٧:۳۳ ‎ق.ظ روز شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳٩٠ : توسط : دکتر قهرمانی

استرس

در استرس هورمونهای کورتیزول و ادرنالین در خون ترشح میشود که واکنشهای مضر برای سلولهای بدن را بدنبال دارد ترشح هورمون سروتونین یکی از مکانیسمهای دفاعی بدن در مقابل استرس هاست

شیر و ماست – ویتامینهای گروه ب – سبزیجات – کلم بروکلی-اسفناج-منیزیوم – ویتامین ث – پسته-روغن ماهی – حبوبات – نان –جودوسر-گوشت مرغ و بوقلمون –برگه زرد الو –چای –از خوراکیهای ضد استرس است

این مطالب از روزنامه جام جم 5 شنبه اول اردیبهشت 90 رونویسی شده است

و اما شما دوست گرامی فامیل عزیز که هی استرس استرس میگویی به یادت بیاورم که در سالهایی نه چندان دور مردم به اندازه حالا غنی و پولدار نبودند و امکانات نداشتند ولی استرس هم نداشتند شما که بدون استثنا وضعیت مالیت بهتر از سابق است چرا هی استرس استرس میکنی  باور کن باور کن این لحظه را که از دست دادی دیگر برنمیگردد حالی خوش باش و عمر برباد مکن بابا تو که از حکیم عمر خیام نیشابوری عاقلتر نیستی

خیام اگر زباده مستی خوش باش 

با ماهرخی اگر نشستی خوش باش 

چون کار جهان عاقبتش نیستی است 

انگار که نیستی چو هستی خوش باش 

حالا گیرم باده نیست دعا که هست 

بود ایا که در میکده ها بگشایند 

گره از کار فروبسته ما بگشایند 

در میخانه ببستند خدایا مپسند 

که در خانه تزویر و ریا بگشایند 

اگر از بهر دل زاهد خودبین بستند 

دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند

  سلامت باشید